Veel gestelde vragen KW FLEX

KW FLEX Racket speciaalzaak staat altijd voor u klaar, dus voor advies, service en kwaliteit bent u bij ons aan het juiste adres.

Het is begrijpelijk dat u soms vragen heeft over producten op de website of over uw bestelling. In dat geval kunt u eenvoudig contact opnemen met KW FLEX via zowel de contactpagina danwel via de telefoon/whatsapp op het nummer 06-16501686 of via [email protected].

De medewerkers van KW FLEX spelen zelf ook badminton, waardoor er door de jaren heen een enorme kennis van de sport en de producten is ontstaan. Bent u niet zeker van een keuze en wilt u graag advies bij uw aankoop. Geen enkel probleem! Wij van KW FLEX helpen u graag om het beste product te vinden dat bij u wensen en behoefte hoort!

 

Company details

KW FLEX Racket speciaalzaak
Heistraat 13A
5121JK, Rijen
Nederland

+31-616 501 686
Via what's app de hele werkdag bereikbaar.

[email protected]
Vooral uw vragen!

Facebook messenger chat
Reageert in principe binnen 1 uur.

Maandag - Vrijdag 9.30 - 18.00 uur, Zaterdag 12.00 - 18.00 uur
Alleen op afspraak

Neem contact op

* Verplichte velden

Veelgestelde vragen

1. Hoe kan ik contact opnemen met KW FLEX Racket Speciaalzaak?
1.1 Contactgegevens

We staan altijd paraat om jou te helpen wanneer dat gewenst is!
Neem contact met ons op via één van de onderstaande kanalen:

2. Verzendingen
2.1 Wanneer word mijn bestelling verzonden?

Als alle producten voorradig zijn, verzenden wij jouw bestelling dezelfde werkdag als hij voor 12.00 uur 's middags geplaatst is. In dat geval heb je de bestelling 9 van de 10 keer de volgende werkdag in huis. 

Uitzonderingen zijn:

- Kleding die bedrukt moet worden
Verzending binnen 1-3 werkdagen

- Bespannen van rackets
Verzending 1-3 werkdagen

- Pre-order of niet voorradige producten
Producten die nabesteld moeten worden kunnen een levertijd hebben tot 6 werkdagen.
Is er spoed of duurt het langer dan 6 werkdagen? Neem dan contact met ons op.

2.2 Wanneer wordt mijn nieuwe racket bespannen en verzonden?

Als je er voor kiest om jouw nieuwe badminton racket, squash racket of tennis racket te laten bespannen, dan zal dit de levering vertragen. Onze bespan expert zal zo snel als mogelijk jouw nieuwe racket bespannen. Binnen 1 tot 3 werkdagen word de volledige bestelling verzonden.

2.3 Wanneer wordt mijn nieuwe kleding met bedrukking verzonden?

Als je er voor kiest om jouw nieuwe kleding te laten bedrukken met een naam of logo, dan zal dit de levering vertragen. Onze bedrukkingservice zal zo snel als mogelijk jouw nieuwe kleding voorzien van een prachtige bedrukking. Binnen 1 tot 3 werkdagen wordt de volledige bestelling verzonden.

2.4 In welke landen bezorgt KW FLEX bestellingen?

KW FLEX badminton winkel verzend bestellingen over de hele wereld, met een paar uitzonderingen.

Wij verzenden niet naar:

  • Rusland
  • Wit-Rusland
  • Landen of eilanden waar de Post NL bezorging standaard niet komt
2.5 Wat gebeurt er als mijn bestelling geretourneerd wordt door een verkeerd adres?

Als je tijdens het bestelproces, in de webshop van KW FLEX, een verkeerd adres of details in hebt gevoerd. Waardoor de levering niet aankomt en geretourneerd wordt, betalen wij je de waarde van de artikelen (exclusief verzendkosten) terug. Jij bent echter verantwoordelijk voor de retourkosten en voor eventuele invoerrechten, rechten en/of belastingen die op het pakket worden geheven. Dit bedrag wordt afgetrokken van de restitutie van de bestelling. 

2.6 Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren nadat deze is verwerkt?
Wij doen ons best om bestellingen zo snel als mogelijk af te handelen als een betaling verwerkt is. Wil je na je betaling toch nog iets wijzigen, annuleren of toevoegen? Bel/Whatsapp ons op +31616501686 met de onderstaande gegevens:
  • Ordernummer
  • Naam
  • Wat er gewijzigd, geannuleerd of toegevoegd moet worden

Als de bestelling nog niet verwerkt is, dan kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn. Onze collega zal je verder instrueren, wat betreft de vervolg stappen.

Is een bestelling compleet en is deze verzonden, dan is het helaas niet mogelijk om de bestaande bestelling aan te passen.
 
3. Assortiment
3.1 Ik mis een artikel in jullie assortiment.

Mocht u een bepaald artikel missen in ons assortiment, dan kunt u dit doorgeven via het contactformulier, Facebook of via [email protected]. Als het mogelijk is zullen wij het artikel altijd voor u bestellen en toevoegen aan ons assortiment! 

3.2 Waarom zijn jullie racket specificaties soms anders dan op andere webshops?

We meten en wegen de badminton rackets zelf na. Vooral rackets die niet in de topklasse behoren wil het weleens voorkomen dat de specificaties afwijken.

Professionals of vergevorderde spelers hebben meestal 4 - 10 dezelfde rackets in hun tas. Bij goedkope rackets zijn de afwijkingen groter. 

Heb je vragen of twijfel je over bepaalde specificaties? Neem gerust contact met ons op.

3.3 Testen jullie alle producten zelf?

Bijna alle badminton rackets hebben wij wel getest. De kleding, schoenen e.d. niet, maar wij weten wel aan de hand van de reactie van klanten hoe ze ervaren worden. 

4. Retouren
4.1 Waar meld ik de retouren aan?

Indien het bestelde product niet naar wens was, voor wat voor reden dan ook. U kunt in veel gevallen het artikel naar ons retourneren.

Ga naar onze retour portal:

Retour portal

Loop de volgende stappen door:

1. Gebruik de postcode van het bezorgadres en het ordernummer om de retour procedure te starten.
2. Selecteer de producten die retour gestuurd worden en wat de reden daarvan is.
3. Vervolgen selecteer je manier van terugbetalen. Wij kunnen het geld terugstorten of winkel tegoed geven.
Wil je een andere maat? Maak in dat geval een nieuwe order aan.
4. Selecteer hoe je het product wil retourneren: via een afleverpunt (Bovenstaande retourkosten) of in de winkel (Geen retourkosten)
5. Controleer je gegevens
6. Bevestig en betaal indien nodig de retourkosten
7. Download het retourlabel (word ook via e-mail gestuurd)
8. Stuur het pakketje terug
9. Als het pakketje netjes is ontvangen en voldoet aan onze voorwaarden, dan wordt het geld binnen 5 werkdagen teruggestort.

U mag ook een eigen retourlabel gebruiken. Stuur in dit geval de track & trace link naar [email protected].

4.2 Wat zijn de kosten voor retouren?

De kosten voor het retourneren van brievenbuspost zijn voor rekening van de koper.

De kosten voor het retourneren van pakketpost zijn:

- €6,95 in Nederland
- €8,95 in België
- €8,95 in Duitsland
- €13,95 in Frankrijk

De kosten voor het retourneren van een pakket of brievenbuspost vanuit andere landen dan Nederland, België, Frankrijk of Duitsland zijn volledig voor rekening van de koper. 

4.3 Hoelang mag ik een product retourneren?

Bij KW FLEX heb je altijd 30 dagen na levering de tijd om je artikel te bekijken en indien het niet naar wens is retour te sturen. Dit mag zonder opgaaf van een reden, maar wij willen onze service altijd verbeteren, dus natuurlijk horen wij graag waarom je het terugstuurt.

Zo kunnen wij eventueel de productomschrijving of foto's aanpassen, zodat andere gebruikers nog meer of de juiste informatie lezen (Helaas maken ook wij wel eens een foutje of krijgen wij verkeerde informatie aangeleverd).

4.4 Kan ik artikelen retourneren die ik in de sale heb gekocht?

Ongeacht of je en product in de sale, actie of regulier assortiment hebt gekocht. Alles mag geretourneerd worden als het aan onze voorwaarden voldoet. Deze lees je op de retourenpagina.

4.5 Ik wil aanspraak maken op fabrieksgarantie. En nu?

Bij defecten van onze producten, waarbij fabrieksgarantie eventueel van toepassing is, moeten die altijd terug worden gestuurd naar onze leveranciers. Zij zullen het onderzoeken en ons informeren over hun beslissing. Dit kan voorkomen dat je onnodige verzendkosten maakt voor het retourneren van deze producten.

Beoordeling garantieaanvraag:

Stuur ons daarom een e-mail naar [email protected] met de volgende informatie:

Titel van je e-mail: Reclamatie + uw 'ordernummer'.

- Datum van reclamatie
- Naam product(en)
- Uw factuur
- Foto's van het defecte probleem vanuit meerdere hoeken
- 1 foto om het hele frame te zien
- De gebruikte spanning op uw racket
- Beschrijving van het probleem

Probeer de e-mail onder de 5 MB te houden.

Vervolg

Wij informeren onze leverancier over het merk in kwestie. Dit duurt meestal een paar dagen.
Sommige merken bieden deze service niet. Dan gebruiken we onze eigen expertise, want we hebben ook veel ervaring.

Als het product naar onze leverancier teruggezonden moet worden voor verder onderzoek, beantwoorden we je e-mail met het verzendadres van het merk in kwestie.
Het duurt meestal 1-2 weken voordat ze een definitief antwoord hebben nadat ze je defecte product hebben ontvangen.

Alle leveranciers vertrouwen op onze eersteklas service. Vergoedingen zullen via ons afgehandeld worden.

4.6 Het racket speelt niet fijn. Mag het retour?

Rackets met een frame in nieuwstaat kunnen binnen 30 dagen altijd retour gestuurd worden.

Let wel op het volgende:

- De kosten voor op maat gemaakte bespanningen kunnen niet terugbetaald worden.
- Bij een racket waarbij de beschermfolie van het handvat is verwijderd geldt een waardemindering van 20% op de nieuwwaarde van het frame prijs.

Beschadigde of rackets met gebruikerssporen kunnen wij niet retour nemen.

4.7 We willen een aantal rackets testen. Wat zijn de mogelijkheden?

Je kunt 2-3 rackets kopen en deze binnen 30 dagen na ontvangst retourneren.

Zorg ervoor dat het frame gloednieuw blijft.

Volg deze tips voor 100% van het frame prijs:

- Pak de shuttle met de hand op tijdens het testen.
- Test in situaties met 1 tegen 1 spelers.
- Test het niet in wedstrijden en 2 vs 2 situaties.
- Verwijder de plastic folie niet van het handvat. In plaats daarvan kun je er een overgrip overheen doen.

De kosten voor het bespannen kunnen niet worden geretourneerd.

4.8 Tips bij het passen van schoenen

- Bij het passen raden we aan om beide schoenen te dragen. Loop er rustig even mee.
- Een goede passende schoen moet van hiel tot voorvoet goed aansluiten. Maak een rustige uitvalspas met het been van jouw forehand. Buig de knie goed naar voeren. Er moet dan nog ruimte zijn bij jouw tenen. Dit is om een blauwe teennagel te voorkomen.
- Voel met je vingers of er loze ruimte is aan de zijkant van de voet. Probeer ook eens naar links en rechts te wiebelen met de voorvoet.
- Een goede schoen moet stevig en stabiel aanvoelen. Bij voorkeur géén loze ruimte behalve bij de tenen. De schoen mag niet knellen, maar het moet wel goed aansluiten.

Heeft u nog geen schoenen gekocht? Lees dan ook eens ons maatadvies vóór aankoop van schoenen.

5. Pre-orders
5.1 Wanneer word een pre-order zending verstuurt?

Heb je alleen een Pre-order artikel bestelt, dan krijg je het product opgestuurd zodra dit bij KW FLEX geleverd is door de leverancier. In de meeste gevallen kloppen de opgegeven datums redelijk. Toch kan er wel eens een uitzondering zijn, waardoor het langer duurt dan verwacht.

5.2 Krijg ik standaard een deellevering opgestuurd?

Heb je meerdere artikelen besteld, waaronder niet voorradige of Pre-order producten? Dan zullen wij wachten met verzending totdat de bestelling helemaal compleet is. Houdt hier dus rekening mee bij het bestellen van producten.

We kunnen de bestelling uiteraard in delen versturen, maar in dat geval moeten we extra verzendkosten rekenen. Mail in dat geval naar [email protected].

5.3 Kan ik een deellevering geleverd krijgen?

Natuurlijk is het geen probleem om een deellevering op te sturen als u dit graag wilt. Geef dit in dat geval aan via [email protected] of bel ons op: + 31-616501686. Waarschijnlijk zitten hier extra kosten aan verbonden.

5.4 Wat zijn de extra kosten voor de deellevering?

Afhankelijk van het land, gewicht en afmetingen zullen wij de verzendkosten berekenen voor de deellevering. Vraag daarom altijd aan ons wat het kost. Als u akkoord gaat, dan sturen wij een extra betaalverzoek, waarna wij de deellevering versturen.

6. Badminton verenigingen
6.1 Bent u benieuwd of KW FLEX uw badminton vereniging kan en/of wil sponsoren?

KW FLEX is altijd bereid om te kijken naar de mogelijkheden om uw vereniging te sponsoren/ondersteunen. Is uw badminton vereniging benieuwd naar de mogelijkheden? Stuur een mail naar: [email protected]